פרס: אין אלטרנטיבה אחרת לא לנו ולא לפלסטינאים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פרס: אין אלטרנטיבה אחרת לא לנו ולא לפלסטינאים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה שמעון פרס נשא היום דברים בפני ועידת הנשיאים וראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן ובהשתתפות מלקולם הונליין.

    נשיא התייחס בדבריו למשא ומתן בין ישראל לפלסטינאים ואמר: "אנו חייבים לזכור מהן המטרות העיקריות של השיחות. הראשונה והעיקרית- היא שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית. והשנייה- חתימה על הסכם שלום. אנו מוקפים בבעיות, ועדיין לכל צד יש דרישות, אך המטרה העיקרית מאוד ברורה- לשמור את המדינה הקטנה הזו יהודית וזה לא פשוט. גם לפלסטינאים יש מטרה מאוד ברורה והיא להפוך למדינה עצמאית.  אין אלטרנטיבה אחרת לא לנו ולא לפלסטינאים ואסור לנו לדחות את ההכרעה. אנו רוצים לראות אותם מגיעים לעצמאות, זה גם אינטרס שלנו כי זו הדרך היחידה לאפשר לנו להישאר מדינה יהודית, אחרת זה תמיד יישאר בסימן שאלה".

    בתוך כך התייחס הנשיא גם למאמציו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי לקידום תהליך השלום ואמר: "אני חושב שמזכיר המדינה קרי עושה עבודה יוצאת מן הכלל, מעולם לא ראיתי אדם כה מסור ומלא אנרגיה שלא מרים ידיים. שיחות של משא ומתן עלולות לעייף וככל שאתה מתקדם עם השיחות כך גם מתגברות המחלוקות.  ההחלטות הן כואבות אך צודקות".

    הנשיא המשיך את דבריו והתייחס לארגוני הטרור המאיימים על כל ארצות המזרח-התיכון ואמר: "הטרור מכה בארצות ערב יותר מאי פעם.  יש הרבה מדינות שחמאס וחיזבאללה נשמע להן מסוכן הרבה יותר מאשר לנו. אפשר לראות זאת במצרים, בירדן, אצל הפלסטינאים. הטרור מפרק ארצות. מעשים אלימים ונוראיים קורים יום יום בסוריה- הקונפליקט הוא פנימי ולא קשור אלינו".

    בתום דבריו התייחס הנשיא ליחסים האסטרטגיים ההדוקים בין ישראל לארה"ב ואמר: "במשך 65 שנים ארה"ב עמדה לצידה של ישראל. זה לא תמיד היה להם נוח, ועלינו לשים לב ולהעריך את הידידות הזו ולא לקחת אותה כמובנת מאליה".

    פרס New_MN1_0368



    0 תגובות